http://www.facebook.com/milan.bandic.hrvatska

petak, 21. rujna 2012.

Gredelj

Jučer je dio medija prenio tvrdnje određenih političkih subjekata u kojima se na posve neargumentiran i neodgovoran način optužuje Grad Zagreb za stanje u TŽV Gredelj. Tvrdi se da je Grad Zagreb tobože odgovoran za agoniju te tvrtke, da tobože ništa nije poduzeo kako bi pomogao da se spase ugrožena radna mjesta, da ne vodi „socijalno osjetljivu politiku“ i sl.

Činjenice su, međutim posve suprotne. Grad Zagreb je u posljednjih dvanaest godina vodio ne samo socijalno najosjetljiviju politiku u cijeloj zemlji, nego je i svojom politikom „otvorenih vrata“ poticao poduzetnike svih kategorija kako bi investirali u otvaranje novih radnih mjesta i kako bi se očuvala već postojeća. Ta i takva socijalna i gospodarska politika dovele su do toga da je stopa nezaposlenosti u Zagrebu – i danas ured krize i recesije – oko 9 posto što je gotovo dvostruko niže od državnog prosjeka.

Među tim subjektima svakako je i TŽV Gredelj, tvrtka koja zapošljava gotovo 1500 ljudi. Štoviše, može se slobodno reći da bez te i takve gradske politike Gredelj najvjerojatnije ne bi preživio, odnosno ne bi se do danas očuvale proizvodnja i radna mjesta.

Dovoljno je podsjetiti na nekoliko najvažnijih činjenica:

1. Narudžbom 140 niskopodnih tramvaja Grad Zagreb je Hrvatskom konzorciju Gredelj/Končar omogućio desetgodišnji posao i prihod od 250 milijuna eura!
2. Grad Zagreb je od TŽV Gredelja kupio i zemljište (Trnjanska cesta) i time toj tvrtki omogućio zaradu od novih 90 milijuna eura!
3. Uz to, Gredelj je za Grad Zagreb modernizirao i 12 motornih vlakova u vrijednosti od 50 milijuna kuna!
4. Grad Zagreb je u zadnjih nekoliko mjeseci u dva navrata zatražio zastoj ovrhe vezano za potraživanje od 841.000 kuna koje mu je Gredelj po sudskoj odluci trebao isplatiti i to upravo zbog toga što vodi računa o situaciji u kojoj se ta tvrka nalazi!
5. Napokon, zbog istih razloga Grad nije dosad utužio dugovanje Gredelja po osnovi spomeničke rente i komunalne naknade (u visini od 5,9 milijuna kuna) nego pokušava pronaći rješenje koje bi za tu tvrtku i njezine radnike bilo komfornije.

Prema tome nije istina da se Grad drži po strani, nego je istina da je TŽV Gredelj tvrtka koja je u državnom vlasništvu te da odluke o njezinoj sudbini donosi menadžment koji je postavila Vlada RH, a ne Grad Zagreb. Grad Zagreb nema, niti je ikada imao ikakve ingerencije u kadroviranju, vođenju tvrtke i u njezinoj poslovnoj politici.

Stoga objede na račun Grada i gradonačelnika Milana Bandića odbijamo kao prizemno i neodgovorno predizborno politikanstvo koje ni na koji način ne pomaže u očuvanju radnih mjesta u Gredelju, ali zato dovodi u zabludu javnost i radnike Gredelja koji su s pravom zabrinuti za svoja radna mjesta i sudbinu svojih obitelji.
To više što gradonačelnik Milan Bandić predlaže Vladi RH da zajednički pomognu Gredelju i njegovim radnicima i to tako da se nastavi s projektom niskopodnih tramvaja. To znači narudžbu novih 60 niskopodnih tramvaja koji su Zagrebu potrebni a Hrvatski kozorcij Gredelj/Končar na taj bi način dobio siguran posao u narednih pet godina. Gradonačelnik je to predlagao i bivšoj Vladi RH, a sada predlaže to i aktualnoj Vladi, vjerujući da se uz njezinu podršku ta ideja može realizirati na korist Zagrepčana i radnika Gredelja.

Nema komentara:

Objavi komentar

Hvala na komentarima!